Kela jätti reklamaation Tampereen Aluetaksille

Kela on jättänyt kirjallisen reklamaation yhdelle taksien tilausvälityskeskukselle puhelinpalvelujen ruuhkautumisesta kahdessa maakunnassa. STt:n tietojen mukaan reklamaatio koskee Tampereen Aluetaksia, joka toimii Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä.

Kela on saanut 17 alueelta selvitykset korvaamiensa taksimatkojen tilausten jonotusajoista ja kuljetuksista. Ensimmäisen viikon ongelmat on ratkaistu ja palvelu toimii lähes ongelmitta koko maassa Pirkanmaata ja Kanta-Hämettä lukuun ottamatta.

Palveluntarjoajien kanssa tehdyssä sopimuksessa Kela edellyttää, että asiakkaiden puheluihin on vastattava kuukauden tarkastelujaksolla keskimäärin 80 sekunnissa.

Kelan korvaama taksimatka on tarkoitettu terveydenhuollon matkoihin, kun hoitoa tarvitseva ei voi terveydentilan tai puutteellisten liikenneolosuhteiden takia käyttää julkisia kulkuneuvoja. Kiireellisissä hätätilanteissä on syytä soittaa ambulanssi.

Kelan kilpailuttamat palveluntarjoajat alkoivat välittää Kelan korvaamia taksimatkoja heinäkuun alussa, kun uusi liikennepalvelulaki astui voimaan. Kela seuraa tilannetta edelleen tiiviisti ja on säännöllisesti yhteydessä palveluntuottajiin. Asiasta tiedotetaan seuraavan kerran loppuviikosta.

Yksi kommentti

  1. Jussi Juonip

    Hienoa toimintaa KELAlta. Tampereen aluetaksi haukkasi paskaa, ja vielä kilpaailutti paikalliset yrittäjät sikamaisilla ehdoilla. Kaikki kyydit hoituisivat mikäli TAT palaisi aikaisempaan käytäntöön. Onneksu itse TJ lähtee ulos, teki vain Eelopit. Tais käydä taksiyhtiölle kalliiksi

    Lähetetty

    Vastaa

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>