Miksi radio?

  • Suomalaiset rakastavat radiota. Jokaisella on oma lempikanava, jonka kanssa vietetään paljon aikaa.
    Radio koetaan tunnemediaksi, sillä se rakentaa yksilöllisiä mielikuvia ja tempaisee kuuntelijansa mukaan tarinoihin.
    Radio on ystävä, johon luotetaan.
  • Kontaktihinnaltaan radiomainonta kestää hyvin vertailua muiden medioiden kanssa.
    Kuuntelijat ovat kustannustehokkaasti tavoitettavissa päivän parhaaseen aikaan jopa useita kertoja päivässä.
    Radiomainonta ei ole tuotannoltaan kallista, mikä mahdollistaa sarjojen ja useamman version tuottamisen.
  • Radio tavoittaa kuulijoita nopeasti. Radiomainonnan nopea aikataulu ja tuotannon joustavuus ovat radion taktisia vahvuuksia.
    Tarvittaessa radiokampanja käynnistyy samana päivänä päätöksestä.
  • Radion kautta tavoitat asiakkaat vaikkapa juuri ennen ostopäätösten tekemistä.
    Voit päättää missä kohtaa päivää haluat puhutella kohderyhmääsi.
  • Tehokkaan radion kaksi pääasiaa ovat riittävän tavoittavuuden saavuttaminen kohdeyleisön keskuudessa sekä viestin useampi kuulemiskerta.
    Radiossa kanava ei tutkitusti vaihdu mainoskatkon alkaessa.

    Suomalaiset ovat oppineet siihen että mainonta on oleellinen osa kaupallisten radiokanavien ohjelmasisältöä.
  • Radio toimii itsenäisenä mainosvälineenä, mutta myös muiden medioiden rinnalla tehostajana ja tukena.
    Radiomainos ohjaa erittäin tehokkaasti kuluttajan verkkoon. Radiolla jatketaan usein tv-kampanjan vaikutusaikaa.
    Printtimedian yhteydessä radiomainonta saa painetun sanan elämään ja tehostaa viestin vaikutusta.
    Ulkomainonta ja radiomainonta yhdessä käytettynä tavoittavat hyvin autoilijoita ja viesti kohdentuu tehokkaasti.

Lähde: Radiomedia.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.