Kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talosta tulee kesäkuussa kolmen tamperelaisen kulttuuritoimijan koti, kun Muumimuseo avautuu talossa 17. kesäkuuta. Kolmikon toimiminen saman katon alla tekee talosta entistä merkittävämmän kulttuuri- ja matkailukohteen niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Uudistusten myötä Tampere-talo, Tampere Filharmonia ja Muumimuseo ovat yhtenäistäneet brändi-ilmeensä. Tampere-talon julkisivulle on nostettu mm. valokyltti, ja uudet verkkosivustot avataan kesään mennessä. Yhteisen ilmeen lisäksi kolmikolla on omat logo- ja värimaailmansa.
Tampere-talon brändi-ilmeen siniset sävyt on haettu talolle tunnusomaisista Kimmo Kaivannon taideteoksista. Tampere Filharmonian värimaailma on puolestaan otettu vaskisoittimien kullasta ja jousisoittimien puisesta pinnasta. Tampere-talon ja orkesterin logoissa sekä koko kolmikon yhteisessä brändi-ilmeessä esiintyvä T-kirjain saa muotonsa viidestä viivasta, eli nuottiviivastosta. Muumimuseon omassa ilmeessä komeilee Muumipeikko, ja vihreä väri on poimittu Tove Janssonin alkuperäisteoksista.
Brändi-ilme on suunniteltu yhteistyössä mainostoimisto 358:n kanssa.