Uutiset

Pirkanmaan Osuuskaupan myynti edellisen vuoden tasolla – Ruoan verkkokaupan myynti kasvoi 37 %

Pirkanmaan Osuuskaupan myynti edellisen vuoden tasolla – Ruoan verkkokaupan myynti kasvoi 37 %

Pirkanmaan Osuuskaupan verollinen myynti vuonna 2019 oli 1 092 miljoonaa euroa, joka oli edellisen vuoden tasolla. Toimialoista päivittäistavarakauppa kasvoi yhden prosentin, käyttötavarakaupan sekä ravintola- ja ABC-liiketoiminnan myynti pieneni edellisestä vuodesta kaksi prosenttia johtuen Kodin Terran ja ravintola Tuopin sulkemisesta sekä erityisesti polttonestekaupan hintakilpailusta. Ruoan verkkokaupan myynti kasvoi vuoden aikana peräti 37 %.

Päivittäistavarakaupan palveluita parannettiin avaamalla uusi Sale-myymälä Jankaan ja uudistamalla nykyinen Sale-myymälä Nattarissa sekä S-marketit Mäntässä, Viialassa ja Food Market Herkku Hämeenkadulla. Prisma Ideapark remontoitiin uuteen Prisma-konseptiin. Panostukset ruoan verkkokauppaan jatkuivat keräilykapasiteetin kasvattamisella ja uudella noutopisteellä Linnainmaan Prismassa.

S-market ketjun uudistukset lähtivät liikkeelle tammikuussa 2020, kun S-market Tesoma Tampereella avattiin uudessa S-market-konseptissa. Tavoitteena on vuoden 2020 aikana päivittää suurin osa Pirkanmaan Osuuskaupan S-marketeista uuteen konseptiin. Prisma Linnainmaalla tehdään kevättalven aikana kalusteiden ja konseptin päivitysinvestointi, S-market Pirkkala laajenee vuoden 2020 loppupuolella Prisma Pirkkalaksi. Ruoan verkkokaupassa lisätään edelleen ruoan noutopisteitä, laajennetaan kapasiteettia ja kotiinkuljetuksen aluetta.

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Voit käyttää näitä HTML tägejä ja attribuutteja:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>