Uutiset

Oma viestintäväki uudisti Saskyn brändin – ”rohkaiseva ja vaikuttava”

today3.2.2024

Background
share close

SASKY koulutuskuntayhtymä on uudistanut brändinsä. Viime kesänä käynnistyneen työn lopputulokset esiteltiin medialle torstaina, ja ne otettiin käyttöön helmikuun ensimmäisenä päivänä. Saskyn oma viestintä- ja markkinointiosasto toteutti koko ison urakan.

Viestintä- ja markkinointisuunnittelija Reetta Liukkonen (vas.), graafinen suunnittelija Virpi Korkeakoski, viestintä- ja markkinointipäällikkö Josefiina Valtonen sekä sisällöntuottaja Emmi Järvi ovat ahertaneet kahdeksan kuukauden aikana uuden brändin SASKY koulutuskuntayhtymälle. Uusi ilme viestii muun muassa vaikuttavuutta ja reippautta sekä rohkeutta. (Kuva: Matti Pulkkinen)

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Josefina Valtonen sanoo, että SASKY koulutuskuntayhtymän suuruisen organisaation brändiuudistus on hyvin mittava ja vaativa hanke. Hänen mukaansa brändiuudistuksen toteuttaminen oli esillä usean vuoden ajan.

– Viime kesänä kaikki palaset olivat lopulta kohdallaan, ja työ saatiin käyntiin. Asiaa vietiin eteenpäin hyvin avoimesti, intensiivisesti ja määrätietoisesti. Työhön osallistui koko talomme. Näin jälkikäteen voin todeta, että kokonaisuus hahmottui varsin helposti, Valtonen kertoo.

Valtosen mukaan SASKY kuntayhtymälle haettiin raikasta brändiä. Brändin rakentamista haastoivat niin laaja, maakuntarajat ylittävä reviiri kuin lukuisat erilaiset oppilaitokset.  

– Kun kuntayhtymäämme omistavat Huittinen, Hämeenkyrö, Ikaalinen, Juupajoki, Keuruu, Kihniö, Kokemäki, Multia, Mänttä-Vilppula, Parkano, Punkalaidun, Ruovesi ja Sastamala, reviirimme on varsin laaja, Valtonen lisää.

– Meillä on noin 7 400 opiskelijaa, joista 200 opiskelee lukiossa, 380 musiikkiopistossa, 2 600 Petäjä-opistossa ja 3 300 ammatillisessa koulutuksessa, Valtonen luettelee.

– Sasky ylläpitää yhdeksää ammatillista oppilaitosta Pirkanmaan ja Satakunnan alueella. Lisäksi Saskylla on viisi oppilaitosta, joissa se järjestää yleissivistävää koulutusta Pirkanmaalla ja Satakunnassa. Saskylla on huikeat 11 hehtaaria erilaisia koulukiinteistöjä, Valtonen toteaa.

Valtonen korostaa, että brändiuudistuksella haetaan uudenlaista vaikuttavuutta. Sen on oltava vetovoimaista ja kiinnostusta herättävää.

– Runsauden maailmassa haemme lopputulosta, joka on trendikäs mutta aikaa kestävä. Tavoittelimme yksinkertaista ja selkeää ilmaisua. Nyt historiaan jäänyt brändi oli aikansa lapsi, siinä oli muotoja ja symboleja. Nyt painotamme kaikessa viestinnässämme esimerkiksi valokuvia, Valtonen avaa.

Valtonen mainitsee, että uudessa brändissä on kuitenkin jotakin entisestä. Se on tummansininen väri, joka kuvaa rauhallisuutta ja tyyneyttä.  

– Tunnettuus on tärkeä. Brändiuudistuksella haluamme vahvistaa oikeanlaista kuvaa korkeatasoisesta ja monipuolisesta koulutuksestamme, Valtonen tarkentaa.  

Valtonen muistuttaa, että Sasky saa opiskelijansa kaikkialta Suomesta.

Sasky julkaisee lähipäivinä videomainossarjan. Niillä tavoitellaan erityisesti nuoria.

Tunnuslause ”Osaajat luovat maailmoja yhdessä tehden” säilyy tutussa muodossaan.

Saskyn brändiuudistuksen toteuttivat viestintä- ja markkinointipäällikkö Josefiina Valtonen, viestintä- ja markkinointisuunnittelija Reetta Liukkonen, sisällöntuottaja Emmi Järvi, graafinen suunnittelija Virpi Korkeakoski ja verkkoviestintäsuunnittelija Emilia Ruuskanen.

MATTI PULKKINEN

Kirjoittaja: Matti Pulkkinen

Rate it

RADIO SUN TAAJUUDET

Etelä-Pirkanmaa 96,7

Ikaalinen ja Hämeenkyrö 96,3

Kankaanpään seutu 106,7

Parkanon seutu 91,7

Tampere 107,8

Ylä-Pirkanmaa 91,5

Radio SUN on osa Pirmedioita.

 
Juontajat:

studio@radiosun.fi

Mainosmyynti:

myynti@radiosun.fi

Mainostrafiikki:

radio@radiosun.fi

Uutis-, juttu- ja menovinkit: toimitus@radiosun.fi

Radio SUN

Suvantokatu 13

33100 Tampere

Studio 010 5844 655

WhatsApp 043 2170 273

Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttökokemuksen parantamiseksi. Tutustu tietosuojakäytäntöihimme täällä.

0%